Cerita sore itu

Sore itu kami duduk-duduk melepak di Restoran Fatimah yang terletak di Tingkat 1, Menara MIDF, Jalan Raja Chulan. Hujan agak lebat ketika itu. Meninjau pada tingkap yang sedikit terbuka dapat disaksikan betapa "Segitiga Emas" Kuala Lumpur ketika ini sedang sendat dengan kenderaan-kenderaan yang tersangkut akibat kesesakan lalulintas. Hujan masih turun ketika kami sedang berbincang tentang pelbagai perkara yang berkaitan dengan urusan pejabat. Dari masalah pemberian bonus sehinggalah ke masalah-masalah kerja yang lain.

Tiba-tiba seorang teman bertanya pada saya, "Dengar kamu sedang sibuk-sibuk mencari cincin?"

Saya, "Aaa....aaa...aaa...ialah tu"

Teman, "Dah ada calon ke?"

Saya, "Aaa...aaa...aaa..."

Tiba-tiba sahaja saya jadi gagap.

Tak sempat saya menjawap soalan yang ditanyakan tadi tiba-tiba teman yang lain menyampuk.

Nak berkeluarga ni kena consider banyak benda, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.

Oh..patutlah dua tiga menjak ni saya rasa muka saya sedikit gatal-gatal. Bila tengok cermin ada tiga jerawat gatal betul-betul terletak atas dahi saya.

Aduhai_