Pencinta Damai...

Deruan ombak,
Landai membelah titipan pantai,
Bersendirian Aku,
Merenung ufuk timur,
Desiran bayu yang mengasyikkan,
Tenggelam bersama bunyian alam,

Disini aku berdiri,
Mencari kedamaian,
Mencari makna cinta,
Memahami erti kehidupan,

Kicauan beburung menambah kedamaian,
Tenang, damai, rindu dan cinta,
Seolah terdampar disyurga dunia,

Aku diam,
Aku pandang,
Dan aku mengerti,
Betapa diri ini kerdil sekali,
Jika dibandingkan seluas samudera,

Wahai Tuhan,
Resapkan rasa alam ini ke dadaku,
Agar aku juga damai selalu...

* Pada awalnya saya tujukan sajak ini pada salah seorang rakan blogger kita, Cik BlueCherry. Kemudian saya terfikir untuk mengembangkan lagi sajak ini. Selepas membuat beberapa perubahan, inilah hasilnya. Mohon cadangan dan juga kritikan yang membina. Terima kasih