Kesah Dua Perkara

Kesah Perkara Pertama

Sehari sebelum semalam, modem ADSL aka streamyx aku rosak. Sebelum aku tahu modem streamyx aku buat hal, aku try nak login internet tapi tak dapat. Beratus-ratus kali aku try nak login, tapi setiap kali aku login pasti error msg appear, "Cannot find PPPoE Server", Cis! &^%*$#%, haram *&%$#@. Aku try cal service centre, dah lah kena tunggu lama sebelum panggilan aku dilayan, naseb baik semalam mood aku agak baik, selepas 5 minit panggilan aku di holdkan, tiba-tiba kedengaran suatu suara manja dicorong handphone yang mengetarkan gegendang telinga aku dan saraf-saraf darah yang mengalir menyambungkan otak aku dengan organ badan ku yang lain, "Mak aik!!!, peramah, lembut dan manja nyer pemilik suara ini. Yang paling bagusnya, aku bergayut lebih kurang setengah jam, dia assist aku mcm mana nak detect yang mmg betul2 modem aku rosak. Setelah beberapa ujian dijalankan, confirmed mmg modem aku rosak. Kena tukar aar nampak nya. Aku buat report kerosakan. Dia kata insya allah dalam masa dua hari aku akan dapat modem baru. ok, sebelum dia meletakkan gagang phone that girl ada tanya aku, "Erm...aa..aa ada apa-apa yang boleh saya tolong lagi?" Aku bila orang tanya mcm tuh maka dengan automatiknya akal gatal aku dengan dibantu oleh naluri kelakian aku menjawab pertanyaan gadis itu, "Ada-ada....hah ni satu lagi, boleh tak cik belanja saya minum sbb penat saya bercakap ni hampir setengah jam. Dia ketawa. Tapi aku rasa mungkin dia terpikir, "Mamat ni giler ke apa?"

Kesah Perkara Kedua

Semalam yang lepas, aku kena stayback kat office untuk assist kitaorang punya dealer assistants untuk buat testing on our 'Treasury System'. Kitaorang start testing lebih kurang pukul 5.45 ptg dan hanya abis pada pukul 11.00 mlm. Sbb aku kena balik seremban malam tuh jugak, aku call adek aku ajak dia balek seremban naik keta. Pukul 1.00 pagi aku dah sampai kat seremban, dan esoknya tepat kul 7.30 pagi aku dah tertonggok kat opis balik. Seharian kat opis aku rasa mcm mat pit, high memanjang aje. Actually high sebab tak cukup tido. Balik aje umah, dari pukul 8.00 tadi sampai kul 11.00 apa yang aku buat adalah tido. Lepas tuh bila terjaga, aku on internet, buka email, buat entri masukan dan lepas ni aku nak kemas-kemas bilik. Di ulang kemas-kemaskan bilik yang dah beberapa hari bertaburan dan bersepah. Aku ingat nak sambung buat cerpen "Suwat Centa Dari Adek Buat Comel" Siri terakhir, nampaknya idea aku masih tinggal idea tak terjalli dalam bentuk tulisan lagi. Aku kena cari masa nak siapkan benda ni, janji kat korang nak publish esok, tapi aku try lah dalam minggu ni. Apa-apa pun tengok camna. Stay kewl.......